torsdag 7 juli 2016

Pust, flämt, osv!

Har lagt märke till ett återkommande mönster som säkert är supervanligt att man hamnar i, och kanske inte ens något som det är lönt att jobba jättemycket med, men ändock något jag önskade att jag hade mer kontroll över. Och det är när många små saker händer som man måste arbeta runt, och plötsligt inser man att man hamnat i en situation som man aldrig hade sagt jag till om man hade fått veta hur det skulle bli. 
Men det är skitsvårt att hantera eftersom alla de små detaljerna som måste ändras var och en för sig inte är ett dugg problematiska. 

En annan sak är HVARFOR tar man inte tag i saker medan det fortfarande är god tid? Det är sällan en behaglig upplevelse att slita som en galärslav och ha ångest över att det till slut visar sig att det inte kommer att gå... Ändå... Och då står man där utan chans till inkomst med en massa värdelöst material och en skeppa uppeldat kol. 


En tredje sak är att jag borde sluta att lyfta saker som en idiot, nästan få ryggskott, klara mig igenom dagen, vakna dagen därpå, känna mig lättad över att ryggen inte gör ont, sedan åka tillbaks till Gruvan och sedan göra om samma sak igen. 


Detta är kombinerat med en fjärde sak, nämligen den att jag kan inte tillåta mig själv att göra saker med förlust, jag måste se till att ta rimligt betalt, och nyckeln till detta är att tänka efter före.
Allt detta gjorde jag med babelfisken, jag tänkte efter före och satte ett rimligt pris, vilket kunden betalade utan att knota. Detta stärkte mig och mitt självförtroende, och kanske ännu viktigare, det gjorde att jag kunde jobba med babelfisken utan stress och ångest över pengar. Arbetsglädje uppstod!



Och om jag då lyckas ta rimligt betalt kommer jag att ha råd att gå till naprapat med ryggen = får ej ryggskott = kan jobba = kan tjäna pengar = kan skapa framtid åt mig = glädje. 


Jag tror också att folk betalar vad det kostar om jag lyckas utstråla att det jag gör är värt pengarna. Så blir det personlig utveckling och positiv spiral av det hela! Ska bara komma ihåg allt det här nu. 



I övrigt har jag gjort en grill åt min lillebror i dagarna, som blev bra trots att det blev lite snabba ryck och oförutsedda händelser som att det knappt gick att svetsa i oljefatet, vet inte varför faktiskt, men jag fick ihop at och den bör vara fullständig funktionsduglig. 
Den var något av ett åbäke att hantera (tills Smeden frågade om jag ville ha hjälp, jag sa Nej som Tjurig Småunge, varpå hon sa Men Skärp Dig och sedan gick det oerhört mycket lättare) och jag fick åla mig som en muräna för att bemästra alla ben som slängde hit och dit. Har dessutom munnen full med nit på bilden. Inte mitt livs mest fagra ögonblick. 
Men glatt att jag kan vara djävulskt snabb och effektiv när det gäller. levererade grillen till min broder idag (med en lätt skräck för att korven ska ha en bismak av bitumen och för att hans fest ska bli förstörd och alla ska dö av förgiftning). 


(fast jag eldade upp halva båtbyggarns skräphög i tunnan i cirka sju timmar i tisdags och sandpapprade dess inre och luktade på röken med uppspärrade näsborrar för att detektera minsta doftspår av olja eller färg)

(eller att benen går av)

(nej rund 20 går fan inte av...)

(eller att alla ska hata den)

(eller ifrågasätta varför jag gjorde si eller så)

(jajajajajjaja jag ser era kritiska blickar!!!!!!!! Säger bara smaka på smedarmen som smidde hela grejen på tre dagar ((varav en gick åt till att elda ur tunnan)) för 800 spänn!!! Va!!!) 

Godkveld.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar