fredag 15 april 2016

Panik-k-k-k-k

"Kan hantverkarna komma i morgon vid 08-snåret?"
"Inga problem"

För en timme sedan, alltså 23:00, tänkte jag med hjärtat i halsgropen att nu KAN det bli så att jag kan gå hem om en timme. Det KAN vara så. Eller så är det här början till något fasansfullt.

Svetsen får problem med trådmatningen. Jag glömde att borra hålen innan jag svetsade ihop pinnarna.
De måste bli 141 cm.
Måste måste måste.
Två av väggfästena är sneda.
Jag får panik.
Klockan är midnatt och jag känner mig som världens mest utlämnade person.
Men vet att jag kan klara det här om jag håller huvudet kallt. Men sömnbristen gör sig påmind nu tjolahopp tjolahej och det är då man gör dumma misstag tex glömma att borra hål.
Fan!





Det är då man är sjukt glad över att ha en hårig limpa som lägger sig bredvid en i soffan. Du ska få sova i sängen i natt, Limpan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar