lördag 23 april 2016

Bygga paket, skicka paket från suspekta industriområden, smida manet

Gårdagen var oerhört händelserik, bland det mer omvälvande som hände var att jag för andra eller tredje gången i mitt liv fick visa leg på systembolaget. (jag fyller 35 i höst). 
Jag antar att det berodde på att jag hade arbetskläder på mig, vavavavava? Åkte hem och betraktade mig själv sorgesamt i spegeln. Drog slutsatsen att jag måste börja spara ihop till en halsplastik. Tog sedan en GT och åt rödbetor med chevre, honung och valnötter för att fira att jag skickat iväg grillstativet, och för att jag skickat iväg mina krokar och nyckelringar till Verkstadssnubben. Nu kommer jag att kunna köpa mig ett par nya kängor samt gå till någon och få hjälp med min högerarm som har börjat domna bort oroväckande ofta på senaste. Och kan gå och klippa mig!!! Glädje! 
Det inger mig en viss ångest att ta betalt för saker jag gör. Men när jag får pengar då och då så fylls jag av en berusande glad känsla, jag vill fnittra och bita på naglarna!! Pengar pengar pengar pengar!!! Jag vill kasta dem upp i luften, tumla i dem som en delfin!! 

Den sista roligheten grillstativet bjöd på var själva emballageringen, som lyckligtvis sammanträffade med att Båtis var borta så jag kunde låna skruvdragare och cirkelsåg och sådant och breda ut mig på golvet i båtbyggeriet. 





Fixade i sista stund till en krok också, som förhoppningsvis passar till stativet. Hade vid det laget redan skruvat fast stativet i sin låda så det gick inte att kontrollera. Kroken gjorde jag av en gammal rostig plåt som blivit över efter att jag sågat ut cirklar till maneter och skålar, samt en spik av något slag.... Såg ut som en klenare variant av en järnvägssyll. 
Måste säga att det var en mycket dynamisk förpackning, bara att skruva fast kroken i en skiljevägg så var det klart. 


Lutad mot rullbocken. Cirkeln är sluten, ja faktiskt svetsad. Tack Niklas och Malin! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar