onsdag 30 mars 2016

Kultivera sitt vansinne

Onsdagar är vanligtvis den dag då jag vandrar på stadens gator som en hel och ren individ. Detta på grund av att jag på onsdagarna tillsammans med andra knäppgökar undervisas i hur man gör för att öhhhm.... Vara.... mer normal. Eller åtminstone lite mindre galen. Detta verkar fungera utmärkt då det var åratal sedan jag högg mig själv med gafflar eller vankade runt i cirklar i trapphus om nätterna och grät ljudlöst i timme efter timme eller sågade i hälsenorna med lägenhetsnycklar. Trösterikt nog tappade jag aldrig helt greppet om det som är själva essensen i min personlighet ens under de värsta episoderna av galenskap - jag har tex ett ärr strax över högra knät som vid en närmre granskning läses "RÖV". Faktiskt med små kryss som prickar över Ö-et, en jämra uttrycksfull detalj om du frågar mig. 

Men förutom att lära mig om hur man blir ett normalt flickeflarn har jag idag även hunnit med en kortare trädgårdstjänst vid Gruvan. Det verkar som om jag blir lycklig av att göra saker mot naturen, sätta den i krukor och äta dess avkommor, sådant. Idag gjorde jag fint i krukorna utanför Gruvans dörr. 




Drog även runt på jord på min lilla röda vagn som slutligen efter tjugo meters surmulna protester bröt av sig ett hjul. Som tur är kan jag svetsa nu! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar