fredag 25 mars 2016

Fashon

Handskar i bomull och getnappa i storlek 8 för halva priset, KATCHING!
Har slitit lite för länge på det sista paret från en bunt handskar jag fick av min ömma moder i julas, så detta fynd var mycket välkommet.
Alla handskar går samma öde till mötes i Gruvan, de förvandlas långsamt till ett par stela, brunsvarta förkrympta klo-händer med hål svedda på fingrarnas ryggar, och med spruckna sömmar vid tummarna.

Man vet att det är dags att byta handskar när man tar på sig dem och ser brännblåsor och sår genom hålen. "Now there's your problem" brukar jag säga till mig själv med väsande röst.
Men handskar är dyrt, ett par av de som figurerar på bilden kostar 80-90 spänn och man eldar upp dem på nån vecka.
Brukar anekdotiskt berätta om två gyllene tillfällen jag sumpade fullständigt - hittade tegeras montagehandskar för knappt 20 spänn paret och KÖPTE BARA TVÅ TRE PAR.
Börjar nästan gråta när jag tänker på det!

I början hade jag supertjocka asbestfodrade monster med kragar långt upp över handleden men nu vill jag ha exakt såna som jag hittade idag - med kardborreband vid handleden, storlek 8 och utan syntetmaterial. Fashon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar