torsdag 30 april 2015

Manhaftig

Gillar verkligen att klyva saker. Vet inte varför jag började göra de här små träd/korall-formade sakerna, det föll sig bara så, tror jag. 
Den här prinsesskronan gjorde jag på någon form av trots efter att en äldre herre menade att en tjej som smider måste allt vara bra manhaftig. Kolla härrå Herr Farbror!! Så gulligt tjejigt jag har gjort! 



Ingenting jag gör i smedjan har någon som helst inverkan på min eventuella tjejighet alternativt manshaftighet. Blir akut trött av att tänka på dylika föreställningar också, men Herr Farbrors tankar om sekundära könskarakteristiska gjorde mig sur och hetsig. Så faller man i sin egen fälla och tänker i kategorier; "prinsesskrona" = "tjejigt". 

Vill hellre tänka "oh, vilken snygg grej jag har gjort med min hjärna och mina händer".  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar