måndag 12 september 2016

En knubbis

Efter en semester och en mild sväng av överansträngning så var jag tillbaks i smedjan. Satte omedelbart igång med att serieproducera 1000 saker som är tänkta att skapa inkomst på Etsy. Det är lite knivigt det där, ibland händer ingenting på någon månad och sedan plötsligt ramlar ett par beställningar in på ett par dagar bara. Men nu hade jag lovat mig själv att inte ha något till försäljning som inte var 100% klart och redo att skeppas ut. 

Men lite hann jag roa mig också. Hur roar man sig som smedhalva och knäppgök, jo med mässingslod. Jag till och med vågade byta munstycke på gassvetsen. Men när jag skulle använda det var jag ovan vid hur gasblandningen blev, jag nojjade ur och bytte tillbaks till det vanliga munstycket. Så det blev lite som att skjuta småfåglar med kanon, men jag lyckades i varje fall att täcka en skarv helt med lod. Poängen är väl att man ska kunna löda fast saker vid varandra och på så vis inte behöva svetsa, detta för att kunna uppleva stor tillfredsställelse när gamla farbröder vänder på ens grejer och INTE hittar en svetsfog de kan oja sig över. Men mässingslod är också väldigt fint. 

Det var allt för idag, bäst att börja varligt. Tjo! 


2 kommentarer:

  1. Skjuta småfåglar med kanon ������

    SvaraRadera
  2. Ja, eller vad man nu säger :) Harpunera bläckfiskar med ölandsbron?

    SvaraRadera