torsdag 22 september 2016

Slå sa

Slår mig själv på vänster pekfingertopp med hammaren idag, knallar in i köket för att tejpa ihop det. Där sitter Karlsson och undrar varför jag inte ligger på golvet och gråter av smärta och blodförlust? Han säger att han skulle ha gjort det. "Åratal av självskadebeteenden" säger jag iskallt och kastar upproriskt med håret. Nä men galghumor å sido, om inte det härdade mig så blir man ganska härdad efter ett par år i verkstadsmiljö. Häromdagen hamrade jag också mig själv med relativt full kraft rakt på vänstra pekfingerled, det är sådant som händer och man är mest glad över att det inte gick sönder något viktigt. Men momentet där man tar av sig handsken är alltid läskigt. 

Har idag ägnat mig åt att på hundra olika sätt försöka spänna fast grinden så att den inte ska slå sig så mycket när jag svetsade ihop den. Bordet är inte plant så det har visat sig vara något av ett eländigt projekt. Hoppas vi kan få ett riktigt svetsbord någon gång. 

Karlsson har roat sig med att filma och fota mig och de andra idag också, vår förhoppning är att vi ska kunna filma när den (för närvarande trasiga) pressen pressar ihop en hög med riskakor och sedan spela det baklänges i slow motion. 






1 kommentar:

  1. Så cool bild på dig där uppe, med allt svets omkring dig eller vad det är. Det ser inte alls lika effektfullt ut att spela poker. Du har valt ett coolare yrke. Så skönt att få härja med kroppen och kunna leva ut sin ilska (om man nu får det)genom att stå och banka och slå på saker, som dessutom glöder :)
    Fan jag saknar det i mitt liv, allt är kallt, iskallt och stelt och nu behöver jag knappt bära ved längre.
    Artrosen lurpassar kring hörnet och kommer fram om jag inte går en jävligt lång promenad genom skog och över berg med Afset, men det ska vi sen, i skymmningen.
    Skogen är så jävla fin när det börjar bli mörkt, men jag skulle behöva ett vapen, ett vapen som funkar mot både vildsvin och hjärnspöken. Det kanske blir något över när du arbetat någon gång som man skulle kunna hugga med.
    En spets, jag behöver en spets.
    Rolig blogg detta är att läsa, efterlyser som vanligt mer bilder men jag tror det är lagom av allt.
    Haha lagom av allt, precis vad man önskar
    BLÄÄÄÄ :)

    SvaraRadera