torsdag 4 augusti 2016

Ta sönder saker i gruvan

Igår slängde Smeden till mig en skum krok och sa "gör en till likadan". Detta är alltid läskigt eftersom att göra kopior av saker eller flera likadana av något är något som man bara måste kunna. Det gick ganska bra, men strax innan jag var nöjd fick vi släcka ner och åka iväg och mäta på en grej. Sen målade jag räcken och glömde kroken. Smeden hittade den och trodde att jag var klar men hade slarvat med att rikta den. När jag sa att jag inte hade varit klar och att jag också tänkt korta den lite för långa krok-delen sa hon att jag var en duktig lärling. 

Hoppas hon kommer ihåg det nu när hon kommer och jag måste berätta att jag har tagit sönder pelarborren från Arboga. 
Och ett skruvstycke. 
Skrekk.
:(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar