måndag 1 augusti 2016

Skål, mera

Färdig med den lite mindre skålen. Jag blev mycket nöjd. Var först tveksam till att använda 4mm-plåt men det var en bra balans mellan smidbarhet och utseende. Alltså det gick relativt lätt att bearbeta, men det såg inte för klent ut. Den stora skålen gjorde jag av 6mm-plåt och det behövdes nog för den storleken men var något av ett arsle att driva ut. 

Skulle skicka skålen i fredags, men på Öa fanns ingen skrivare. Så jag roade mig med att fota den på tusen olika sätt, låta den rosta lätt av upprepade bad och sedan slipade jag den med sand.
Stod stilla i havet och väntade på att solen skulle orka upp strax över trädtoppen för att belysa skålen på precis rätt sätt. Det var mycket rofyllt förutom att folk hela tiden störde min zen genom att mana mig till diverse olika måltider. 

Kollade en eventuell plats att ställa ut/sälja grejer. 
Men jag vet inte. Argumentet "det kan väl vara mysigt" har jag inte riktigt råd med, rent tidsmässigt. Bättre att vara noggrann och välja ett ställe som jag tror är bra, även om tanken på att drälla runt i ett cafe/konsthall på en skärgårdsö på sommarn känns trevlig. Men jag tror inte att turister som besöker Karlskrona skärgård är så särdeles intresserade av Cthulhu. 

Även om de borde vara det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar