måndag 20 juni 2016

UUUAAAMEJJEN göra kopia av gammal nyckel

Är satt på att göra en kopia av en nyckel. När jag säger "satt på" menar jag mer att Smeden frågar "har du lust att göra det här?" varpå jag säger "ja, självklart!"

Jag är oftast allmänt tålmodig, men att långsamt fila fram mönstret driver mig till vansinne. Det är som om jag utvecklat en allergi mot att fila saker, två tag och sedan fylls hela jag av en hysterisk frustration. Jag vill bara slita mitt hår och skrika, rulla runt och tala i tungor och så vidare. Jag finner detta intressant. Efter ett par timmars filande när jag varje minut fick lägga band på mig själv för att inte begå harakiri med pelarborren kom Smeden förbi. "Ska det vara såhär?!" frågade jag. 

Nej, det skulle inte riktigt vara så, Smeden föreslog en lite tjockare kapskiva till vinkelslipen och vips, tre timmars jobb tar plötsligt 3 sekunder. Fast man får vara lätt på handen och såga rakt. 





Parallellt med slipandet påbörjade jag en ny liten handkultivator åt ogräsets betvingare i Norr, detta gång använder jag rostfritt fjäderstål. Som ni kanske ser, helt sonika en sådan därn fjädringsgrunka från en bil. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar