lördag 28 maj 2016

ja, stressad som vanligt, nästan ryggskott som vanligt, glad typ, fast förkyld.... Och stressad, men har inte längre ont i magen vilket jag tycker är ett plus, har tankar om att jag borde skaffa mig en hobby men å andra sidan tror jag inte att jag skulle överleva det

Tills den nionde Juni måste följande ske:

1. Smida åtminstone tre klassiska smidesljusstakar
2. Smida åtminstone fyra, fem kvinnoknivar
3. Smida åtminstone tre bockhornskrokar
4. Smida åtminstone fem, sex sju enkla krokar

5. Bränna av owatrolen på samtliga maneter och anemoner
6. Måla samtliga med humbrol, rosa för maneterna, marinblå för anemon

7. Ja, just det, smida en sjöstjärna, måla den med metallic röd humbrol

8. Lämna in färdiga maneter, anemoner och stjöstjärna till Wadköpingstipendiet.

9. Göra fina lappar till produkterna under punkt 1-4

Ps. Hur FAN får man text på bägge sidor om ett papper, på samma ställe och i korrekt höjd? Jajajajajajajaja vet att man får vända på pappret i skrivaren och greja, men hur gör man detta? Utan att gå under av otålighet och stress? En person erbjöd sin hjälp, men jag tackade nej pga. denna person har hjälpt mig mycket och saken jag skulle smida till honom som tack har jag inte hunnit med! Uuuuuaaamejjjjennnn....Så jag skämdes över att jag inte gjort det och sa nej, uhuhhhuhu.


10. Åka ner och leverera sakerna till butiken. Eftersom jag ska sälja på komission så är detta i nuläget till 270% en förlustaffär inberäknat material, bensin, utvecklandet av tennisarmbåge samt ryggskott. Detta innebär en resa på 80 mil tur och retur, och den här gamla tanten har redan nån ischiaskänning i högra höften pga. företog mig ungefär samma resa, i söndags!!!

11. Träffa arbetsförmedlare

12. Nån slags avslutning för färdighetsträningen där jag vill smida något litet till de jag känt längst där

13. Umgås ordentligt med diverse familjemedlemmar

14. Hälsa på i Grängesberg

15. Byta till sommardäck (JA!!!!! JAG KÖR MED VINTERDÄCK FORTFARANDE!!! HVARFOR???? STRESSAD OCH FATTIG!!!!! HAR EJ RÅD MED NYA SOMMARDÄCK. DE JAG HAR ÄR JÄTTEDÅLIGA OCH HELA BILDEN DRAR KRAFTIGT ÅT HÖGER. MEN JAG MÅSTE HA BILEN FÖR JAG MÅSTE LÄMNA AV MINA VAROR SÅ ATT JAG KANSKE, KANSKE HAR RÅD MED SOMMARDÄCK NÅGON GÅNG I JULI-AUGUSTI)



16. Skissa ett räcke till morbror. Men detta måste vänta. Det måste skjutas upp till efter den 9:onde.





17. Äta middag hos Limbo om två timmar DRICKA JÄTTEMYCKET AV ALLT ÄTA GODIS

MVH!!!!!!!!! STRESSAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Men se så fina saker jag har gjort.


Ps. Min hemläxa från färdighetsträningen är att öva på följande färdigheter:

1. Be om hjälp
2. Säg nej

Väldigt bra tajming för bägge.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar