lördag 14 maj 2016

hippa och efternamn

Håhej!



Jag bjuder på tårtdiagram! 
Tack för alla svar. Femtio stycken blev det, tio stycken till och det hade räckt som underlag till en B-uppsats i kvantitativ psykologi. Jag är mycket nöjd. Och tillfreds med utgången. Nu ska jag skicka in papper till vilken myndighet det nu var. Folkhetsmyndigheten. 




Har tjatat på alla mina sociala medier men en gång till dårå: att 60.5% vill ha undermålig vätska och äckliga kex! SÅ GLATT!




För övrigt har jag hållt i en möhippa idag. Jag var så nervös att jag nästan kreverade innan men när de väl kom och jag pratat med dem en kort stund så blev jag helt avslappnad. Jag behärskade situationen och hade kontroll över förloppet. Alla hade trevligt och vi blev klara i tid, bruden var duktigt på att smida. Jag kan ärligt säga att det inte hade kunnat gå bättre. 
Det hade i och för sig kunnat vara bättre väder - fyra grader varmt ute och kanske sex grader varmt i smedjan om man inte stod precis vid härden.

Det enda jag inte hade kontroll över var när bruden blev trött ungefär en timme in. Då blev jag nervös igen. Lärde mig en viktig läxa, nästa gång ska jag nog börja samarbeta med dem när det är dags att böja skänklarna till hjärtats rundade övre del. När vi började samarbeta fick hon ny energi och det verkade som om de andra tyckte det var roligare att se på också. 

Jag är väldigt nöjd, och stolt över hur bra det blev. Att behärska smidet och smedjan gjorde mig till en bra lärare. Ja, och så mina 300 högskolepoäng i psykologi och socialpsykologi också. 

FNISSSSS!!!!!!! 


Efteråt var jag fullständigt urlakad. Stapplade hem, drog ner rullgardinerna och kollade på Going Postal och väntade samtidigt otåligt på att Fraggmannen skulle göra sina drag i wordfeud. 
Nu ska jag nog snart gå och lägga mig.
I morgon ska jag jobba i Wadköping igen, men ingen möhippa. Med andra ord, piece of cake. 
Peppar peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar