tisdag 23 februari 2016

Handcthultivator

Till en vildmarkens kvinna i norr som tagit upp kampen mot ogräset. 
Det är verkligen drygt att försänka svetspärlorna när man inte kommer åt rakt ovanifrån. Materialet var dessutom tvunget att vara smäckert för att hålla vikten nere, vilket innebar att det kröktes när jag försänkte. När väl svetspärlorna är på plats är det svårt att rikta ämnet för då mosas svetspärlorna till. När de är försänkta är det så gott som kört. Man får stå med näbbtång och fjutta. 


Det gick bra idag. Med vanliga inslag av "stå och stirra på svetsen"
"undvika svetsen"
"stirra på svetsen"
"undvika svetsen"
"slå sig själv i ansiktet för att peppa sig sjäv"
"stirra på svetsen"

HOOOOO-YAH!!!! BANZAIII!!!!!

Svetsa. Förde svetsmunstycket som en fäktare i en koreograferad dans. Zip-zip-zip. PERFEKT.

RIPOST.

"stirra på svetsen"
"undvika svetsen"
"vara stel i hela kroppen och stirra på svetsen"
"rita på måfå med krita"
"piska sig på låren med handflatorna och skrika"

Hålla andan, svetsa. PERFEKT!
Ripost.

Upprepa.  





Så äckligt nöjd över hur symmetrisk den blev och hur bra jag lyckades få dit armarna på sidorna i rätt höjd och i rätt vinkel. 
Detta gick ju i putten då jag skulle glödga den slipade svetsfogen och slå till den lite. Men innan dess, jag hade lyckats så bra jag bara kunde, bra jobbat, tummenupp! 

2 kommentarer:

  1. Är det ett trädgårdsredskap på bilden längst ner? Ser värdig och väldigt stor ut.
    Jag skulle rensa ogräs jämt om jag hade en sån till hjälp.

    SvaraRadera
  2. Ja, ogräshacka typ! Och tack! :D

    SvaraRadera