torsdag 12 november 2015

Skål

Gjorde en skål. Av en bit plåt jag rotade upp ur vår metallskrotskontainer. Jag gillar att man kan göra saker som man aldrig gjort förut. Har aldrig gjort nån skål. Jesus vad jag är trött. Jag har dock gjort ljuskoppar innan och det var i princip samma sak, bara att ljuskopparna var mindre och kunde smidas kalla.
Skålen var av så tjock plåt att den måste smidas varm.
När jag tog i den med handen så handsken smälte tänkte jag "gå hem och lägg dig för guds skull" så det gjorde jag.
Smidde lite på en sjögurka i fjäderhammaren först bara. Tappade fokus och började se en smula dubbelt. Så då gick jag hem och tvagde mig. Nu har jag lite feber. Ska dyngsova i 8 h. Tack och adjö!

Det blev en skärmdump. Pga denna plattform har plötsligt utvecklat allergi mot dropbox & .jpg. och jag svimmar snart av sömn. Väl mött!

3 kommentarer:

  1. Grrr den är så sjukt idiotfin och snygg och.. och ehh vill haaa!!!

    SvaraRadera
  2. Fan vad snällt sagt, tack! :D

    SvaraRadera
  3. Fan vad snällt sagt, tack! :D

    SvaraRadera