onsdag 11 november 2015

Sjögurkor om natten

Jag vaktar hund och gruva och lägenhet åt Smeden. Dvs kan vara i verkstan och smida sjögurkor tills midnatt om jag känner för det.
Skulle egentligen smida en kon. Men när man ska göra det väller kanterna ut och bildar en pussmun. Tänkte slipa bort den i etapper. Men jag och fjäderhammaren hade en magisk stund av samförstånd och så vips, sjögurka.
Eller en shoggoth.

Apdålig bildkvalle, men kolla in de snygga räfflorna/hacken/nivåskillnaderna. Uuuuamejjen!! Snyggt! Varje räffla är från fjäderhammarens städ.

Jag var tvungen att gå över alla ytor nerifrån och upp och inte stanna i mitten, då hade den jämna sviten av kanter brutits. Kunde ej heller smida ända ut för då hade jag plattat till gurkans mun. 


Lämnar Freud ivrigt löpandes med fingret längs sektionen "P" i mappindex. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar