fredag 6 november 2015

Formspråk

Tidigare i höstas hade jag förmånen att få konstruktiv kritik av två smeder som utbildat sig länge och väl. De pratade väldigt lite om det som oroade mig mest, nämligen att mitt hantverk skulle vara undermåligt. De pratade bara om hur de olika delarna på skulpturen jag gjort passade ihop, eller inte passade ihop.
Har efter det fått mer feedback på saker jag gjort och även den handlar om formspråk snarare än själva hantverket (som var bra, sas det, hurra!!).

Jag vet inte riktigt hur jag ska få mina saker att bli enhetliga. Jag vet inte riktigt vad som utgör ett harmoniskt formspråk. "Jag måste läsa någon bok om det här" sa jag. De sa att jag skulle strunta i det och kolla på saker runt omkring mig istället. Jag blev otrygg pga löser vanligtvis kunskapsluckor genom att läsa böcker.  Nåja. Jag kanske måste gå nån kurs på universitet, gestaltning eller så. Hurra!!!

3 kommentarer:

  1. Tror inte du behöver läsa mer på universitetet nu.

    SvaraRadera
  2. HEHEHE. Vem är du, o anonyme kommentator, som känner mig så väl? Tror jag vet! Hur som helst så är du jävlitt rolig :)

    SvaraRadera
  3. HEHEHE. Vem är du, o anonyme kommentator, som känner mig så väl? Tror jag vet! Hur som helst så är du jävlitt rolig :)

    SvaraRadera