tisdag 11 oktober 2016

Borre

Jag slafsar vidare med att löda med mässing. Det hade nog gått bättre om jag hade vågat byta munstycke själv, men det vågar jag inte pga rädd för att sprängas till döds eller brinna upp. Så det blir inte så elegant, men jag tycker ändå att det ser så fint ut, det klabbiga bronset. 



Intressant nog skickade Ölänningen en länk till ett youtubeklipp där en annan smed visade upp vad han hade gjort. Däribland en halv sjöborre. Därtill en enormt fin och skithäftig dito, plus en massa annat enormt fint och häftigt. https://www.youtube.com/watch?v=OT-z47FjcAk


Annars så jobbar jag på med räcket och grinden.
Idag gjorde jag också en liten spade som ska lottas ut som förstapris i en tipsrunda i morgon, när ett gäng byggarbetare ska ha företagsevent i smedjan. Den omplåstrade tummen råkade jag för övrigt elda upp en smula med ett glödande sjöborre-ben. 



Och sist men inte minst: en låsbygel jag gjorde strax innan sommaren har nu satts upp på ladugården utanför Gruvan, jag ser den varje dag och känner mig förnöjd över att den fyller sin funktion. Detta är i sanning ett oerhört varierande jobb.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar