onsdag 27 januari 2016

Cthultivator



Kan inte ta åt mig äran för vare sig idén eller namnet, detta värktes fram av en dreadsman från söder som ville ha något tentakligt att ge bort till sin sambo. Jag blev nöjd med utförande och funktion. Hackade i marken i olika omgång och justerade skänklarna. Det som skulle kunna bli ett problem på längre sikt är rost. Linoljebrände hårt och la på flera lager lack. Samt lämnade livstids garanti.


Blev graesligt nöjd av dreadsmannens betyg. Ordagrann copy paste följer pga. oerhört mallig och vill skryta. Kör även ett annat typsnitt för att förstärka känsla av megalomani:

"Fan vad fin den var. Av någon anledning (dumdrygt smedförakt?) hade jag föreställt mig att den skulle vara lite klumpigare och grövre till formen än den visade sig vara. Rena skräckmästerprovet!" 









Det här bloggverktyget för tankarna till mina forna glansdagar som redigerare och layoutare på magasinet Maggdasken. Det går inte att bädda in bilderna i texten ens under pistolhot och hur många gånger jag än trycker på "spara" så går det inte att formatera texten i arial istället för times. Det driver mig faktiskt till vansinne. Kan ej heller ha två bilder bredvid varandra, den ena hamnar centrerad och den andra blir högerställd under den första.
Pust, suck, stön, det finns få saker som är så tråkiga som att höra folk gnälla på datorer så jag nöjer mig med att en gång för alla framföra min djupt kända frustration. RÖV!!!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar