tisdag 20 oktober 2015

Swecox

Dagens göromål: hämta kol på Swecox i Norrköping. Ett himmelrike på jorden om man gillar konst, maskiner, halvsuspekta industriområden och stenkol. Och som av en händelse älskar jag allt av ovanstående!

Inom några år kommer hela området att vara borta och ersatt av dyra bostadsrätter. Jag förstår varför det kommer att bli så och på ett sätt är det bra. Jag har ju själv gedigen erfarenhet av bostadsbristen. Men jag blir ledsen ändå för stället är spektakulärt och underskönt. Färgskalorna skapar undertryck i min munhåla, vill bara stoppa in allt i truten och vältra runt på det där inne, som en överkokt polkagris.

Vad skulle Freud säga om det? Jajajaja Freud, jag vet vad du skulle säga om det, jag tänker dock på det som oral synestesi.


Fyndade också en skiftnyckel på loppis, åh känsla av glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar