måndag 15 juni 2015

Allmoge & The Old Ones

Om man vill bo i Örebro så måste man antingen vara svinrik, stå i kö aslänge eller känna rätt personer för att få tag på en lägenhet. Jag råkade känna en person som råkade känna rätt person, kan man sammanfatta saken med, så om en och en halv månad flyttar jag in i en underbar etta på Öster. Är tacksam över detta så gott som varje dag, känner mig otroligt lyckligt lottad. Som ett litet tack för hjälpen har jag gjort en liten hängare till "rätt person". 


Den kanske största utmaningen med den här hängaren var att hålla mig till att göra en sedvanlig hängare i allmogestil och inte börja göra en massa spexiga detaljer. Allting man gör måste ju inte vara något helt nytt, man kan upprepa gammalt utan att det är något fel med det. Det är ju gammalt och traditionellt av en anledning, att det är en elegant och funktionell stil. Jag gillar till exempel hur hjärtanen.... Hjärtana? Ja, ni förstår, jag gillar hur de dära i ändarna skapar ett hjärta både i och med järnets skänklar men också med tomrummet. Snyggt!
Tyvärr inte så snygga bilder eftersom jag inte hade med min systemkamera idag utan bara mobilkameran. 



Har också börjat småpyssla lite med en sak som Herr K länge har velat att jag ska göra, nämligen en kräkla med tentakler. Detta kan måhända låta besynnerligt men allting kommer att klarna inom sinom tid. Skickade över några bilder till Herr K idag för att han ska få möjlighet att påverka hur tentaklerna är positionerade. Ett roligt objekt att smida, jag är peppad! Men nu är det dags att koka en kopp kaffe och läsa Pratchett i sängen samt äta en halv dammsugare, godkväller!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar